Til kassen
Totalt: 0,-
Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
Til kassen
Totalt 0,-

Salgs- og leveringsbetingelser

(Gjeldende fra den 31.05.2021)

Innhold
1. GENERELT
2. PRISER
3. LEVERINGSBETINGELSER
4. LEVERINGSTID
5. LAGERVARER OG BESTILLINGSVARER
6. LEVERINGS- UTSETTELSE/STOPP
7. BETALINGSVILKÅR
8. KREDITTERING OG RETUR
9. GARANTIER OG REKLAMASJON
10. ANSVARSBEGRENSING
11. FORCE MAJEURE
12. FORBEHOLD
13. ENDRING AV DISSE VILKÅR
14. WEB-KONTO
15. BEHANDLING AV PERSONOPPLYSNINGER

 

1. GENERELT

Vilkårene gjelder for salg og leveranser av produkter og tjenester fra NorFAS AS
(NorFAS) til våre registrerte kunder, med mindre annet er avtalt skriftlig og har blitt
bekreftet skriftlig i det enkelte tilfelle.
Kunden anses å ha akseptert vilkårene når en bestilling er avtalt mellom kunde og
NorFAS. Bestillinger kan gjøres via telefon, e-post, web handel eller personlig kontakt
mellom NorFAS og kunde.

 

2. PRISER
Alle priser er enhetspriser, med mindre annet er oppgitt. Alle priser er ekskl. mva og
frakt. NorFAS forbeholder seg retten til å endre priser uten varsel. Den enkelte
kundes pris på produkter og tjenester, vises på NorFAS web side, med kunde
pålogging på www.NorFAS.no.

 

3. LEVERINGSBETINGELSER
NorFAS benytter Bring som transportør og fakturerer frakt i henhold til Brings
prisliste, basert på vekt og størrelse.

 

4. LEVERINGSTID
Normalt sendes varer som er bestill før kl. 12:00 samme dag, med mindre annet er
avtalt mellom kunden og NorFAS. Noen produkter kan imidlertid være bestillingsvarer
som ikke er lagerført av NorFAS. Leveringstid for bestillingsvarer avklares ved hvert
enkelt tilfelle.
NorFAS er ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering forårsaket av
produsenten eller transportør. Risiko for transportskade overføres Kunden når varen
blir overlevert fra NorFAS til transportør.

 

5. LAGERVARER OG BESTILLINGSVARER

Lagervarer er produkter NorFAS normalt holder på eget lager, og inngår i
standardsortimentet. Bestillingsvarer er produkter som ikke lagerføres hos NorFAS
og som bestilles til kundens ordre. Kunden kan ikke kansellere en ordre som
inneholder bestillingsvarer og NorFAS tar ikke retur av ikke lagerførte varer.
Hvis det er usikkerhet om produktet er lagervare eller bestillingsvare, er det kundens
ansvar å kontakte NorFAS i forkant av en bestilling for å bekrefte dette.

 

6. LEVERINGS- UTSETTELSE/STOPP
Hvis kredittgrensen overskrides, eller hvis kunden har forfalte fakturaer vil leveransen
automatisk bli stoppet av NorFAS.
Kunden er ansvarlig for å kontakte NorFAS umiddelbart om Kunden har innsigelser
på fakturaer, eller om det er andre årsaker til at en faktura ikke kan betales til
forfallsdato.

 

7. BETALINGSVILKÅR
Forhandlere kan søke om kreditt. Kundens kredittnivå settes av NorFAS etter at det
er utført en kredittvurdering av kunden. Standard betalingsbetingelse er 20 dager fra
faktura dato. Faktura sendes normalt via EHF. Har ikke kunden mulighet for å motta
EHF faktura, plikter kunden å oppgi korrekt faktura- e-postadresse. Ved utsendelse
av papirfaktura påløper en faktura avgift på kr. 60,- pr. faktura.
Forsinkelsesrenter belastes med 12% og ett gebyr på kr. 60,-

 

8. KREDITTERING OG RETUR
Krediteringer kan kun skje etter avtale med NorFAS, Returnert vare skal være i
original uskadet emballasje, som ikke er åpnet. Er årsaken til returen en feil fra
Norfas påløper ingen retur kommisjon. Er årsaken at kunden har bestill feil, eller ikke
benyttet leverte varer påløper en retur gebyr 20 % av varens enhetspris.NorFAS
aksepterer ikke retur av ikke lagerførte varer. Ved retur av varer benyttes eget
skjema som kan lastes ned fra NorFAS web side www.norfas.no

 

9. GARANTIER OG REKLAMASJON

Vår produktgaranti begrenses til levering av erstatningsprodukt og kunden kan ikke
kreve at NorFAS dekker kostnadene ved utskifting.
Garanti på produktene er 12 måneder fra leverings dato, hvis ikke annet er bestemt.
Det gis ikke garantier på varer som er levert til ordre og som defineres som ikke
lagerførte varer eller er produsert for et enkelt prosjekt.
For garanti vurdering benyttes eget skjema som kan lastes ned fra NorFAS web side
www.norfas.no

 

10. ANSVARSBEGRENSING
Utover det som angis i våre salgs- og leveringsbetingelser samt garanti og returvilkår,
fraskriver NorFAS seg for alt ansvar for så vel direkte som indirekte skader som kan
oppstå grunnet feil og/eller mangler på produktene. Denne ansvarsbegrensning
gjelder alle former for person, ting eller formueskader, av alle slag det måtte være
som kan oppstå ved bruk av produktene. NorFAS sitt ansvar er dermed begrenset til
utelukkende å bytte eller reparere leverte produkt i henhold til NorFAS sine
garantivilkår.

 

11. FORCE MAJEURE
NorFAS fraskriver seg alt ansvar for sen, manglende eller helt manglende levering
som skyldes hendelser som skjer utenfor NorFASs kontroll. NorFAS er ikke ansvarlig
for kundens eventuelle økonomiske oppgjør med tredjeparter i forhold til erstatning
for forsinkelse, mangler eller feil levering, etc.

 

12. FORBEHOLD
NorFAS reserverer seg for eventuelle feiltrykk, modell- og konstruksjonsendringer i
produktkataloger, brosjyrer, prislister, hjemmesider og i andre publikasjoner. NorFAS
forbeholder seg også retten til å endre fabrikater og produktsortimentet uten videre
varsel.

 

13. ENDRING AV DISSE VILKÅR

Spesielle avtaler, endringer eller tilføyelser til denne avtalen og dens vedlegg skal
være skriftlig avtalt av både NorFAS og Kunden.
NorFAS forbeholder seg retten til å endre innholdet i de vilkår som fremkommer
ovenfor og i de medfølgende vedlegg uten varsel. Gjeldende betingelser er
tilgjengelige på www.NorFAS.no

 

14. WEB-KONTO

Innloggingsdetaljer (brukernavn og passord) til web-konto på NorFASs webside, skal
håndteres slik at de ikke blir tilgjengelige for uvedkommende. Ved å gi sin personlige
info om innlogging til noen andre, bekrefter kunden at denne personen har rett til å
bestille i kundens navn og at kunden er ansvarlig for slike bestillinger i forhold til
NorFAS. For web-konto som tilhører juridiske personer, anses alle personer som har
tilgang til påloggingsinformasjonen til web-kontoen å ha lov til å bestille på kundens
vegne. Hvis en kunde mistenker at en uautorisert person har tilgang til hans / hennes
påloggingsinformasjon, er kunden umiddelbart pålagt å informere NorFAS og endre
passordet sitt.

 

15. BEHANDLING AV PERSONOPPLYSNINGER
Når NorFAS er ansvarlig for personopplysninger, vil NorFAS i forbindelse med
kundens bestillinger av produkter og tjenester behandle personopplysninger om
kundens kontaktpersoner ("selskapets representanter") på de vilkår som er angitt i
NorFAS sin personvernpolicy. Ved å opprette en handlekonto hos NorFAS, bekrefter
kunden at han har informert det relevante selskapets representanter om NorFAS sin
behandling av personopplysninger, og fått selskapets godkjennelse og samtykke.

Produktet du valgte er lagt i handlekurven